Az ingatlan marketingelése

Egy ingatlan meghirdetésekor a képek és a szövegezés az, ami először felkelti az érdeklődők figyelmét. Ahhoz, hogy minél több potenciális ügyfelet szólítsunk meg, kell egy jó marketing stratégia. Egy ingatlanszakértőnek ebben is nagy tapasztalata van és ezzel is segíteni tud!

A marketingstartégiának 3 része van:

KÉPEK

Ingatlan típusonként változó, hogy milyen fotókat célszerű készíteni. 

Pl egy családi háznál, vagy birtoknál gyakran készítünk drón felvételt, egy nagyobb alapterületű ingatlannál indokolt lehet egy webséta vagy egy videós bemutató, míg egy kisebb alapterületű lakásnál pár fotó is elég. A lényeg, hogy jók legyenek a képek, és jól is legyenek kiválogatva a hirdetéshez, ne legyenek rajta személyes tárgyak, ruhák, stb. Illetve a hibákat is le kell fotózni annak ellenére, hogy mondjuk egy hirdetésbe nem töltjük fel egyből.

Érdemes fotókat készíteni a homlokzatról z épület külsejéről és a környékről. Ezek nem mindig kerülnek ki a hirdetésekbe a beazonosíthatóság miatt.

A fotókon kívül sosem szabad megfeledkezni a méretarányos alaprajzról.

Manapság már az ingatlanosoknak külö tréningeket tartanak arról, hogy milyen képeket és hogyan érdemes készíteni, illetve vannak ingatlanfotósok is, akik erre szakosodtak és pontosan tudják, hogy mi fogja felkelteni az ügyfelek figyelmét. 

Én például gyakran veszem igénybe profi fotós segítségét a még tökéletesebb eredmény érdekében.

SZÖVEGEZÉS

A jó képek mellé jó szövegezés is kell! Ma már hirdetés írás tréningek is vannak ingatlanszakértőknek, hiszen nem mindegy hogy mit és hogyan írunk le, adunk át. 

Szerintem 3 féle ingatlanhirdetési szöveg létezik:

1 – semmitmondó, helyesírási hibával teli

2 – ódákat zengő, ami egyfajta hangulatot akar lefesteni, átadni.  Ennél érdemes vigyázni, mert ha túl hosszú a hirdetés szövegezése, lehet, hogy nem fogják végigolvasni.

3 – tárgyilagos, határozott, tényekre szorítkozó, informatív (én általában ezt alkalmazom)

SZÖVEGEZÉS

Ha a képekkel és a szövegezéssel is megvagyunk, akkor milyen platformokat használjunk, hol érdemes a hirdetéseket közzé tenni? 

Ebben is meghatározó lehet az ingatlan típusa, de általában a nagyobb ingatlan hirdetési portálokra minden hirdetés felkerül. Sokan a közösségi médiákban kampányokban is hirdetnek ingatlanokat. Bizonyos ingatlan típusoknál ezek célravezetőek viszont vannak olyan ingatlanok, pl. szántóföldek, ipari, gazdasági célú ingatlanok, birtokok, amik egyediségük miatt speciális marketing stratégiát igényelnek. Ezeket az ingatlanokat általában egyedi platformokon és akár egy direktebb marketingtevékenységgel kell meghirdetni. Pl. egy vadászházat akár egy vadászoknak szóló magazinban.

Felmerül az a kérdés is, hogy minderre mennyit is költsünk?

Ezt így meghatározni, nagyon nehéz. Ez függ az ingatlantól típusától, annak a piaci helyzetétől, kereslettől, hogy mennyi idő alatt akarjuk eladni, stb. Sokszor egy átlagosnak tűnő 2 szobás lakás marketingjére, hogy a tömegből kitűnjön, ugyanolyan sokat kell költeni mint egy egyedibb vagy ritkább ingatlanra. Ahogy sok minden más, ez is mindig a helyzettől függ!

Küldetésem

Küldetésünk, hogy szakértelmem segítségével akár eladói, akár vevői oldalról mindenki megtalálja a számításait.

Korábbi tartalmaink

Elérhetőségeim

Küldetésem

Küldetésemnek tekintem, hogy segítsek megtalálni a hozzám fordulók számítását, akár ingatlaneladásról, akár -vételről legyen szó!

Szilágyi Szabolcs ingatlan © – Adatvédelmi tájékoztató